De omscholing van Mallory: van horeca naar klantcontactmedewerker

  • 26 sep. 2021 16:09

Dit is het verhaal van uitzendkracht Mallory, die werkzaam is als klantcontactmedewerker op de coronatestlijn bij GGD. Mallory is 32 jaar en komt uit de horeca. Maar dit werk was niet meer te combineren met de zorg voor haar drie kinderen. Ze was klaar voor de volgende stap en gaf zichzelf een half jaar om werk te zoeken dat echt bij haar past. Werk waar ze voldoening uit haalt, omdat het er echt toe doet. Via Olympia en onze opdrachtgever Teleperformance kreeg Mallory de kans haarzelf om te scholen tot klantcontactmedewerker. Voor haar een compleet nieuw vak. Ze zit er helemaal op haar plek en heeft nu een nieuw perspectief op werk gekregen. We vroegen haar naar hoe haar werkdag er uitziet. 

Ontwerp zonder titel 6

Wat doe je precies?

'Ik werk als klantservicemedewerker op de Testlijn van de GGD, via Olympia voor Teleperformance.'

Hoe ben je in deze functie begonnen?

'Na het verlof na mijn derde kindje ben ik bewust een half jaar thuis gebleven om mij te oriënteren op wat ik graag zou willen doen. Ik zag de vacature bij Olympia en vanaf dat moment is het balletje gaan rollen. Ik had geen ervaring als klantcontactmedewerker, maar toch zagen ze in mij de juiste match met het werk voor de GGD. En het mag gezegd, het verliep vlekkeloos, van het starten met de cursussen tot ingewerkt worden en toegevoegd worden in de groepsapp.

Olympia heeft mij deze kans geboden. En daar ben ik heel blij mee, want ik heb echt een kant van mezelf ontdekt en ontwikkeld, waarvan ik niet wist dat ik die had.'

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?

'Om 7.30 uur start mijn dag en dan start ik mijn laptop op. Om 8 uur 's ochtends gaat de officiële lijn open, dus dan moet ik klaar zitten voor telefoontjes van mensen die vragen hebben over het testen op Covid-19. Elke dag is anders. Vaak word ik ook gevraagd om een collega te begeleiden/coachen met gesprekken.'

Wat vind je het leukste aan je werk?

'Mensen blij maken. Daar kom ik ’s ochtends echt graag mijn bed voor uit. Want ik mag bijdragen aan het bestrijden van het coronavirus. Dus ik doe echt iets wat ertoe doet, voor de mensen om mij heen en de hele maatschappij. Daarnaast krijg ik veel energie als de rechterhand van mijn manager. Zo verzorg ik via Kahoot een kennisquiz maken voor mijn collega’s, om op een makkelijke en leuke manier kennis van het werk te vergroten.'

Hoe zie je de toekomst voor je?

'Ik heb mezelf persoonlijk kunnen ontwikkelen. Ik heb ook echt een andere kant van mijzelf leren kennen. Werken in de horeca vond ik leuk toen ik jong was en nog geen kinderen had. Maar ik haalde er geen voldoening uit. Nu merk ik, dankzij mijn werk voor de GGD, dat ik echt trots ben op wat ik doe. Wat ik allemaal behaald heb in zo’n korte tijd is echt geweldig. Mijn ambitie is om teamleider te kunnen worden.'

Mallory is inmiddels teamleider geworden. Onze flexkracht werd ook geïnterviewd voor de rubriek De Omscholer door nu.nl

Ben je ook op zoek naar werk als klantenservicemedewerker? Bekijk onze GGD vacatures en al onze vacatures als klantenservicemedewerker. 


Thema's
Gerelateerde artikelen