Uitzenders zijn voor een diverse en inclusieve arbeidsmarkt

  • 7 mrt. 2022 09:58
Joop de Boer Accountmanager Werkvertrouwen

Joop de Boer, accountmanager Olympia Werkvertrouwen, maakt zich hard voor anti-discriminatie in de hele uitzendbranche. Olympia is ook deelnemer aan de campagne werkjijmeezegnee.nl. Joop legt aan de ABU uit hoe Olympia discriminatie uitsluit in de werving van flexkrachten: “Wij werven op competenties en op niets anders”.

Joop: “Of iemand bijvoorbeeld 62 jaar is of van niet-westerse afkomst is, als dat de meest geschikte persoon is, moet hij, zij of hen de baan krijgen. Het gaat erom dat de kandidaat voelt dat hij, zij of hen ertoe doet en een betekenisvolle baan krijgt. Dat klinkt makkelijk, maar is het niet. Wij geloven dat iedereen een unieke waarde heeft, die via werk tot uitdrukking komt. En daarom helpen wij organisaties om dit te realiseren.”

Lees het hele artikel op ABU.nl


Thema's
Gerelateerde artikelen